ПАСПОРТ
шкільного методичного об’єднання
вчителів української мови і літератури

На базі Помічнянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Добровеличківської райдержадміністрації Кіровоградської області працює шкільна методичне об’єднання вчителів української мови та літератури, яке очолює вчитель вищої категорії Завалко Наталія Іванівна.

ПРОБЛЕМА ШКОЛИ:
Формування творчо активної особистості засобами особистісно орієнтованої системи навчання і виховання.

ПРОБЛЕМА ШМО ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ:

Сучасні підходи до викладання та розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури.

/Files/images/У1.jpg

/Files/images/У2.jpg


Українська мова - один із вирішальних чинників самобутності українського народу. Тому без набуття учнями елементарної лінгвістичної освіти, без мовленнєвих умінь і навичок неможливо говорити про розвиток особистості, котра усвідомлює себе частиною нації. У сучасних умовах зростає роль мовних умінь і навичок, які сприяють формуванню інтелектуальних здібностей учнів та розвитку їхньої духовності.

З 2008 - 2011 навчальні роки методичне об’єднання учителів-словесників спрямовувало свою роботу на:

- прищеплення любові до рідної мови, до рідної землі; виховання поваги до традицій і історії свого народу;
- повернення престижу української літератури, вивчення її як унікального явища в світовій історії культури, що своїми естетичними засобами виховує вільну, духовно багату, розкріпачену в своєму вираженні українську людину;
- залучення школярів до скарбниці української літератури, а через неї - до фундаментальних загальнолюдських цінностей;
- удосконалення уроку як основної форми навчально-виховної роботи;
- пошуки різноманітних форм занять для розвитку пізнавальних потреб, здібностей, нахилів учнів;
- впровадження у практику сучасного педагогічного досвіду.

Обов’язковим структурним елементом кожного засідання МО була практична робота: моделювання уроку чи його фрагменту, розв’язування ситуативних завдань, проводилися диспути, обговорювалися матеріали періодичних фахових видань. Вся робота була спрямована на розвиток мовленнєвих навичок і грамотності учнів та більш повне застосування у навчанні ІКТ.

На уроках літератури вчителі пропонували не описово-пояснювальну структуру уроку, а операційну, спонукальну, що вимагає від учня розвитку розумових, мовленнєвих, читацьких, високодуховних якостей особистості.]

Багато часу вчителі приділяли роботі з обдарованими учнями. Маємо такі результати:

Результати участі учнів в районних олімпіадах

/Files/images/У3.jpg

/Files/images/У4.png



ОПИС СИСТЕМИ РОБОТИ ШМО

Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI ст.»), концепції мовної освіти передбачають формування мовної особистості, що володіє даром слова – усного й писемного, умінням вільно, комунікативно виправдано користуватися мовними засобами під час сприйняття, створення висловлювань у різних сферах, формах, стилях і жанрах мовлення, тобто забезпечення її всебічної мовленнєвої компетенції.
Уся робота методичного об'єднання вчителів української мови та літератури підпорядкована головній меті – допомогти вчителеві-словеснику найбільш ефективно використати свої знання у впровадженні в життя державної мовної політики.
Основна роль учителя української мови та літератури сьогодні – не лише дати певну суму знань з мови та літератури учневі, а й навчити його вчитися, самостійно здобувати знання, застосовувати їх на практиці, тобто розвивати його як самостійну творчу індивідуальність. Саме над цією проблемою і працює наше ШМО.

/Files/images/У5.png

На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя.
Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань МО (методичного об’єднання) кожний учитель набуває навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя.
У своїй діяльності ми використовуємо як традиційні, так і нетрадиційні форми та методи науково-методичної роботи, а саме:
/Files/images/У6.png
Усе це допомагає нам у здійсненні науково-методичного забезпечення викладання мови та літератури, у веденні творчого пошуку, теоретичної та експериментальної роботи з предмета. Тому плануємо роботу методичного об'єднання відповідно до поставленої мети та завдань, що витікають із неї.
Основною метою діяльності нашого методичного об'єднання визначаємо наступне – залучення вчителів до інноваційної, пошукової діяльності, розвиток творчої ініціативи, виявлення й поширення найбільш ефективних форм та методів їхньої роботи.

Завдання науково-методичної роботи:

• підвищення професійної майстерності кожного вчителя;
• збагачення і розвиток творчого потенціалу педагогів;
• діагностика і визначення шляхів подолання труднощів в педагогічній діяльності вчителів;
• поглиблення методичної підготовки вчителів;
• активне впровадження інноваційних форм методичної роботи, досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної науки;
• стимулювання ініціативи й творчості членів МО.
ШМО визначає такі напрями методичної роботи:

/Files/images/У7.png

Основними аспектами організаційно-методичної допомоги вчителям ШМО є проведення відкритих уроків, суспільно-педагогічних акцій, творчих звітів, творчих портретів; конкурсів професійної майстерності.
А інформаційно - аналітична діяльність виражається у вивченні стану викладання основ наук та результатів навчальної діяльності, визначенні термінів проведення діагностичних контрольних робіт і тестування , підборі діагностичних тестів і контрольних робіт на основі тематичного планування, проведенні педагогічного аудиту з використанням різноманітних форм і методів.
Багато уваги ШМО приділяє підвищенню кваліфікації вчителів через
• систематизацію роботи з проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації;
• впровадження в практику роботи вчителів досягнень сучасної педагогічної науки;
• організацію тематичних занять, практикумів, лекцій;
• участь вчителів у конкурсах, оглядах, виставках, конференціях;
• активне здійснення зв'язків з інститутами післядипломної педагогічної освіти;
• стимулювання педагогічних досягнень вчителів.

/Files/images/У8.png

Самоосвітня діяльність учителів нашого методичного об’єднання української мови та літератури базується на певних принципах:
1) Принцип цілісності (системність самоосвітньої діяльності).
2) Принцип діяльності (практична спрямованість роботи).
3) Принцип мобільності (відповідність змісту самоосвіти рівню професійної компетентності).
4) Принцип самореалізації (впровадження в життя своїх внутрішніх можливостей та здібностей).
5) Принцип самоорганізації (здатність особистості раціонально організувати свою діяльність).
ШМО ставить перед собою такі основні завдання:
* Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури, формування в учнів практичних умінь і навичок.
* Навчати школярів користуватися всіма багатствами мовних засобів, формувати у школярів уміння і навички зв’язного усного і писемного мовлення.
* Забезпечувати засвоєння учнями орфографічних та граматичних норм української літературної мови.
* Удосконалювати форми і методи роботи на уроках української мови та літератури, творчо підходити до кожного уроку, впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.
* Систематично знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації.
* Регулярно проводити огляд новинок методичної та художньої літератури, періодичних видань.
* Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів.
* Проводити індивідуальну роботу з обдарованими учнями
* Використовуючи різні засоби, форми і методи навчання, виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до культури і традицій свого народу, інших народів світу.
* Пропагувати і плекати любов до українського слова.

Попередня - Вгору - Наступна

Кiлькiсть переглядiв: 2564

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.